בלוג

מתכונים

אפיית לחם (3) – הכנת מחמצת

זה תהליך שאורך כמה ימים ודורש סבלנות ואורך רוח, אך אני מוצא אותו מרתק. איך נוצרים חיים וחיוניות כה רבה מתערובת של קמח ומים (באופן כללי מזון מותסס הוא נושא שמעסיק אותי רבות בזמן האחרון ועוד נדבר עליו כאן בהמשך הדרך).

קרא עוד »
מתכונים

אפיית לחם (2) – המחמצת

במהלך שנותיי כאופה, אחת השאלות שנשאלתי פעמים רבות הייתה: “אז מה זה בעצם מחמצת?”, או “זה נכון שצריך להאכיל את המחמצת כל יום בבוקר ובערב?”, “זה באמת בריא יותר?”.

קרא עוד »
כללי

אפיית לחם (1) – הקמח

הלוואי והקמח “יתנהג יפה” היום, אני מקווה שהמחמצת מבסוטה וטובת לב, שהיא תססה לה בנעימים כל הלילה ושהיא בדיוק בדיוק מוכנה לשימוש.

קרא עוד »
כללי

גן הירק

במסגרת העשייה הקולינרית שלי, אני מחפש כל הזמן השראה ועניין, מחפש את החומר שמתדלק אותי ושגורם לי להמשיך להתעניין, להעמיק בכל מיני רבדים שונים של המזון שאנו אוכלים, להבין יותר טוב את הצרכים של הגוף שלי, הנפש שלי ושל המשפחה שלי.

קרא עוד »
כללי

סיפורה של המאפייה

הכל התחיל בשנת 2012 כשעדו וחבר נוסף החליטו להתחיל לאפות לחם. השניים, שגרו באותה עת במושב טל שחר, שיפצו קרוואן קטן שישמש אותם כמאפייה, התקינו בו תנור ומלוש לבצק, בזקו קמח על השולחן והחלו בעבודה. האפייה החד-שבועית הצנועה שיצאה מ”בית הלחם” -כך נקראה המאפייה-, סיפקה כיכרות לחם טריות לתושבי האזור וחברים. את שאר הזמן עדו חילק בין אהבתו למוזיקה, כמתופף ומורה לתופים ובין היותו אבא במשרה מלאה לשני ילדים קטנים.

קרא עוד »
0
גלילה למעלה

שימו לב!

שלום,
הזמנות באתר יתקבלו עד יום שלישי בחצות ויהיו מוכנות לאיסוף מגינתון ביום חמישי .
הזמנות שייכנסו ביום רביעי יעברו אוטומטית ליום חמישי בשבוע שאחרי .